The TRshady Forum became read-only in December 2014. The 10 year history will live on, in this archive.
Continue the discussion with the new home for the Eminem and Hip Hop discussion: HipHopShelter.com.

Em's Calm Down Verse

Here you can review anything related to Slim Shady

Em's Calm Down Verse

Postby sbolli1 » Oct 31st, '14, 04:54

This thing is fucking top-notch. Makes me quite hopeful for Em's future (as if MMLP2 didn't already do that.)

That "Clive Davis' driveway" scheme is nuckin' futs.
User avatar
sbolli1
Soldier
Soldier
 
Posts: 782
Joined: Jun 9th, '12, 05:54

Re: Em's Calm Down Verse

Postby TheBoss123 » Oct 31st, '14, 05:31

Yeah his verse is insane. That shit really is top-notch. I just wish the beat was more interesting.
" Life can change your directions, even when you ain't planned it
All you can do it handle it, worst thing you can do is panic
Use it to your advantage, avoid insanity manage
To conquer, every obstacle, make impossible possible
Even when winning illogical, losing is still far from optional.." -T.I.
User avatar
TheBoss123
Soldier
Soldier
 
Posts: 1169
Joined: Oct 11th, '13, 01:26
Location: Planet Zebes
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby Raul » Oct 31st, '14, 16:31

TheBoss123 wrote:Yeah his verse is insane. That shit really is top-notch. I just wish the beat was more interesting.
Image

#encorefam
User avatar
Raul
Band Leader
Band Leader
 
Posts: 5699
Joined: Jul 10th, '13, 22:46
Location: Brazil
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby csw621 » Oct 31st, '14, 20:36

Take em back in time Shady
#teamitaliansausage #Encorefam
Image
Never hit someone unless you got a reason. If there ain't a reason, make one up and start swinging.
User avatar
csw621
Soldier
Soldier
 
Posts: 1104
Joined: Jun 13th, '11, 14:16
Location: America nigga
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby DetroitSkills » Oct 31st, '14, 23:39

Raul wrote:
TheBoss123 wrote:Yeah his verse is insane. That shit really is top-notch. I just wish the beat was more interesting.
MMLP2 11.5.13
#teamEncore #teamEllenPage
"Enough rhymes to maybe try to help get some people through tough times
But I gotta keep a few punchlines just in case cause even you unsigned
Rappers are hungry looking at me like it's lunch time"
Image
Image
User avatar
DetroitSkills
Band Leader
Band Leader
 
Posts: 7255
Joined: Sep 7th, '13, 21:04
Location: Detroit, What!?
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby yoda you can call me » Nov 1st, '14, 00:34

Lolled @nuckin futs.
I liked his verse from the offset but I didnt truly appreciate till I looked it up on Rapgenius. The amount of shit he's got going on his verses of late is fooking staggering fo sho
The Matrix Has You

Image Image Image
User avatar
yoda you can call me
Under The Influence
Under The Influence
 
Posts: 4048
Joined: Oct 14th, '13, 10:47
Location: Dagobah
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby Josh » Nov 1st, '14, 01:00

scoop deville ruined the song 4me with his boring fucka beat
“In six days God created the heavens and the earth. On the seventh day, Stanley Kubrick sent everything back for modifications.”

#TeamPalvin
#ProtectLoseYourself
Arni da Goat

ImageImage

scrapig wrote:im a sick fuck, just ask Josh.
User avatar
Josh
Soldier
Soldier
 
Posts: 1756
Joined: Mar 22nd, '14, 04:37
Location: Germany
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby Mr Change » Nov 1st, '14, 02:03

simply insane.

This is Em going straight back to his MMLP style of writing/rapping. Great, great verse.

The beginning is breathtaking
Image
jinofthewind wrote:And Koolo's sources said... Nothing you idiots Koolo's sources are dead they're locked in my basement

"Soon as I stopped saying I gave a fuck
Haters started to appreciate my art
And it just breaks my heart to look at all the pain I caused
But what am I gonna do when the rage is gone?
And the lights go out in that trailer park?"
User avatar
Mr Change
Under The Influence
Under The Influence
 
Posts: 4397
Joined: Jun 16th, '11, 03:21
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby DetroitSkills » Nov 1st, '14, 23:34

bummmm clap clap bum clap bummmmmmmmm
MMLP2 11.5.13
#teamEncore #teamEllenPage
"Enough rhymes to maybe try to help get some people through tough times
But I gotta keep a few punchlines just in case cause even you unsigned
Rappers are hungry looking at me like it's lunch time"
Image
Image
User avatar
DetroitSkills
Band Leader
Band Leader
 
Posts: 7255
Joined: Sep 7th, '13, 21:04
Location: Detroit, What!?
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby Raul » Nov 1st, '14, 23:40

DetroitSkills wrote:bummmm clap clap bum clap bummmmmmmmm

10/10 beat m9
Image

#encorefam
User avatar
Raul
Band Leader
Band Leader
 
Posts: 5699
Joined: Jul 10th, '13, 22:46
Location: Brazil
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby TranSlucEnt » Nov 1st, '14, 23:49

The beat makes the song almost unlistenable.
"Soon as my flow starts, I compose art like the ghost of Mozart"

"All that fire in your eyes shows pain, but the flame ain't blue enough"

ImageImage
User avatar
TranSlucEnt
Soldier
Soldier
 
Posts: 1122
Joined: Sep 29th, '13, 08:19
Location: Minnesota
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby DetroitSkills » Nov 2nd, '14, 00:27

Raul wrote:
DetroitSkills wrote:bummmm clap clap bum clap bummmmmmmmm

10/10 beat m9

Image
MMLP2 11.5.13
#teamEncore #teamEllenPage
"Enough rhymes to maybe try to help get some people through tough times
But I gotta keep a few punchlines just in case cause even you unsigned
Rappers are hungry looking at me like it's lunch time"
Image
Image
User avatar
DetroitSkills
Band Leader
Band Leader
 
Posts: 7255
Joined: Sep 7th, '13, 21:04
Location: Detroit, What!?
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby Emadyville » Nov 2nd, '14, 05:14

amazing verse. great flows, content was awesome, loved it :y:
Menzo wrote:Its cuz you're dope and Daddy Dubs. No one fucks with that


I love you Daren
User avatar
Emadyville
Django
Django
 
Posts: 24833
Joined: Jan 17th, '08, 15:58
Location: Catasauqua PA
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby Mathers » Nov 2nd, '14, 11:15

Love the verse. I need an accapella version of this though.
Fuck top five, bitch, I'm top four
And that includes Biggie and Pac, whore
And I got an Evil Twin
So who the fuck do you think that third and that fourth spot's for?
Mathers
Under The Influence
Under The Influence
 
Posts: 4147
Joined: Aug 26th, '11, 18:29
Gender: Male

Re: Em's Calm Down Verse

Postby DetroitSkills » Nov 2nd, '14, 11:35

Mathers wrote:Love the verse. I need an accapella version of this though.

ive seen quite a few dope DIYs no official
https://www.youtube.com/watch?v=AOpDnpwupPE
MMLP2 11.5.13
#teamEncore #teamEllenPage
"Enough rhymes to maybe try to help get some people through tough times
But I gotta keep a few punchlines just in case cause even you unsigned
Rappers are hungry looking at me like it's lunch time"
Image
Image
User avatar
DetroitSkills
Band Leader
Band Leader
 
Posts: 7255
Joined: Sep 7th, '13, 21:04
Location: Detroit, What!?
Gender: Male

Next

Return to Shady Reviews



Who is online

Users browsing this forum: No registered users